ÁSZF

Gipszkarton-webaruhaz.hu üzleti és szállítási feltételek:

Üdvözlünk a gipszkarton-webáruház internetes vásárlói között!

Általános Szerződési és Felhasználási feltételeink:


Kérünk, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kívánsz lenni a gipszkarton webáruháznak, figyelmesen olvasd el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegyed igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetértesz, és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve.

A gipszkarton-webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdéseid esetén az alábbi elérhetőségeken veheted fel velünk a kapcsolatot:

Gipszkarton-webaruhaz.hu üzemeltetői adataink:

Bajaport Sped Kft

1182 Budapest Péterhalmi út. 8.

Adószámunk: 11032209-2-43

Cégjegyzékszámunk: 01-09-175482

E-mail címünk: webaruhaz.szigatech@gmail.com

Üzletünk címe: 1182 Budapest Péterhalmi út. 8.

Telefonos elérhetőségeink:

Vezetékes: 06-1-296-08-58 

Értékesítés:

06-70-948-3916

06-70-553-5038


A gipszkarton-webaruhazban megjelenített termékeket elektronikus úton tudod megrendelni. Megrendelés esetén a termékeket házhozszállítjuk, vagy személyesen átveheted a budapesti üzletünkben.

A termékeknél megjelenítet áraink tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os forgalmi adót ( ÁFA-t), viszont nem tartalmazzák a házhozszállítás díját (házhozszállítás címnél részletesen leírjuk ). Külön csomagolási, raklaphasználati, betéti díjat NEM számítunk fel egyik terméknél sem.

Személyi adataid védelme:


Megrendelés esetén szükségünk lesz az adataidra. Ezek az adatok szükségesek a számla kitöltéséhez, valamint az áru szállításához. Adataidat kizárólag a saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. Nem vállalunk semminemű felelősséget a hibásan vagy hiányosan megadott adatokból keletkező problémákért. A www.gipszkarton-webaruhaz.hu webáruház tulajdonosa és üzemeltetője kijelenti, hogy a rendszerünkbe regisztrált összes személyes adatod szigorúan bizalmasan és törvény szerint kezeljük. Adataidat semmilyen körülmények között nem szolgáltatjuk ki harmadik félnek sem más személyeknek. Ezen feltétel alól kivétel a szállító vagy kézbesítő cég. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről és az adatokkal az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el.

Az áruházban való böngészés, keresés:


A webáruházunkban tetszés szerint nézelődhetsz a responsiv felületnek köszönhetően asztali számítógépen, tableten és mobilon személyazonosságod felfedése nélkül is, megismerheted termékeinket, árainkat, megnézheted a csináld magad videókat, leírásokat, regisztráció nélkül is. Termékeinket, tematikusan, kategóriák szerint állítottuk össze attól függően, hogy milyen munkálatokat tervezel, hogy ezzel is segítsünk. A kategóriákat az áruház bal oldali oszlopából választhatod ki (asztali gép és tablet) vagy a felső menüsorból (mobil nézet esetén). Ezt követően jelenik meg az adott kategórián belül bal oldalon ( asztali gép és tablet) vagy a felső menüsor alatt az alcsoportok. Több alcsoportot találsz ott ahol ugyanazon munkálatot többféle képen, különböző anyagok felhasználásával is elvégezhetsz, ezek a  könnyebb eligazodást, választást szolgálják. Minden termék árát bruttó áron, azaz ÁFÁ-val együtt tüntetjük fel. A termék nevére vagy fotójára kattintva az adott termék leíró oldalára jutsz, ahol részletes leírás mellett képet is látsz, ha a képre kattintasz az egérrel, akkor az nagyítva is megjelenik. A kezdő oldalra bármikor visszajuthatsz a webáruház logóra  kattintva, ami az oldalak bal felső (asztali gép, tablet) fagy fent ( mobil ) részén található.

A keresőmezőben bármely terméket megtalálhatod gyorsabban ha a keresőmezőbe beírod a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében vagy leírásában a megadott szó vagy szórészlet szerepel.


Megrendelés:


A vásárlás regisztrációval vagy vendégként lehetséges. A gipszkarton-webaruhaz oldalon végrehajtott megrendelés következményeként a vevő és az eladó között adásvételi szerződés jön létre. A megrendeléssel a vásárló kijelenti, hogy elfogadja az általános szerződési feltételeket és tisztában van a vásárlás rögzített menetével. Az érvényes megrendeléshez vagy a regisztrációhoz a vásárló a regisztrációs oldalon található valamennyi pontot köteles a valóságnak megfelelően kitölteni. E kötelezettség elmulasztásából eredő károkért, illetve a regisztrációs folyamat közben felmerülő technikai problémákért nem vállalunk felelősséget. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Az árváltoztatás jogát cégünk fenntartja. A honlapunkon található kiegészítők kompatibilitása más termékekkel nem garantált. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

A megrendelések feldolgozása, visszaigazolása:


A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8 és 16 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárata után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A megrendelésről automatikus visszaigazolást küld rendszerünk. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-14 munkanapon belül. Nagyobb összegű, mennyiségű megrendelés esetén kérjük hívd központi számunkat további információért (szállítás, árukészlet ellenőrzése).

A rendelés menete:


1. A megvásárolni kívánt terméket helyezd a kosárba

2. Amennyiben még nem regisztráltál a gipszkarton-webaruhaz.hu webáruházban, a regisztráció gombra kattintva megteheted. Vagy  regisztráció nélkül vendégként tudod leadni rendelésed. Amennyiben már regisztrált felhasználónk vagy, lépjél be és folytasd a vásárlást.

3. Azonnal megjelenik a kosár tartalma. Amennyiben szeretnél több terméket a kosárba helyezni, nyomd meg a „vásárlás folytatása” gombot és folytathatod a vásárlást.

4. Ha nem szeretnél további termékeket vásárolni, ellenőrizd a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Amennyiben az nem megfelelő javítsd ki a „mennyiség” ablakban, vagy törölheted a nem kívánt tételt. Ha már minden termék szerepel a megfelelő mennyiségben a kosaradban akkor a várható szállítási költséget is kiválaszthatod a „a szállítási költség kiszámítása” gomb segítségével. A „megye” ablakban válaszd ki, hogy a Budapest XVIII. Kerületi üzletünktől a szállítási cím melyik kategóriába esik, alatta  lévő mezőben pedig add meg a szállítási cím irányítószámát. Az „árajánlat kérése” nyílra kattintva egy új ablakban megjelenik a szállítási költség amit ha kijelölsz és kattintasz a „ szállítás” szóra akkor tudsz tovább lépni. Ezek után már látod a kosaradban a termék vagy termékek végösszegét és a szállítási díjat is. Amennyiben nem választottál helyesen akkor a rendszerünk a megadott szállítási cím és irányítószám alapján módosítja a megrendelésed visszaigazolásakor a szállítási költséget. Abban az esetben is módosul a szállítási költséged ha megrendelt termékek terjedelme és súlya meghaladja a 25 m3-t és vagy a 2500 kg-ot amit egyszeri szállítási díjban a maximumként tudunk teljesíteni. Például ha kétszeri szállítással oldható meg a szállítás teljesítése akkor kétszeres szállítási díjról érkezik a visszaigazolás.


5. A folytatásért nyomd meg a „pénztár” feliratú gombot. Majd a megjelenő oldalon regisztrálhatsz, beléphetsz fiókodba vagy a „vásárlás vendégként” kiválasztásával adhatod meg a számlázáshoz és a szállításhoz szükséges adatokat. A csillagozott mezők kitöltése nélkül nem tudsz tovább lépni! Ha minden stimmel akkor a következő ablakban tudsz megjegyzést írni a megrendeléshez vagy a szállításhoz. Például melyik napokon felelne meg a szállítás, esetleg a szomszéd neve aki átveszi stb…A fizetésnél választhatsz, hogy előre utalással fizetsz vagy szállításkor készpénzben. A szállítási címen történő bankkártyás fizetésre lehetőség nincs! Olvasd el a vásárlási és eladási feltételeket és ha egyetértesz vele akkor pipáld ki. Az utolsó lépésként nézd át a rendelésed és ha minden oké akkor kattints a „rendelés jóváhagyása” gombra.

A megadott e-mail címre kapsz egy automatikus levelet amiben szerepel a vásárlásod részletei.


Szállítási információ:

 

Amint feldolgoztuk a megrendelésed keresni fogunk e-mailben és telefonon is a várható szállítás nap egyeztetésével. A gipszkarton-webáruházban vásárolható termékek terjedelme és súlya alapján állapítjuk meg, hogy külsős fuvarozóval, futárszolgálattal (MPL), vagy saját járművel, saját sofőrünkkel oldjuk meg a kiszállítást. A megrendelt termékek épségét, mennyiségét az átadás-átvételkor kérjük ellenőrizni. Az átadás-átvételkor van lehetőség az esetleges teljesítési hibákkal, észrevételekkel kapcsolatban megjegyzést tenni a szállítást végző sofőrnél jegyzőkönyvben írásban. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni. A szállításkor felmerülő akadályoztatás elbírálásában a szállítást végző sofőr az illetékes személy, tehát ha nem közelíthető meg a rakodási helyszín, vagy csak a jármű esetleges sérülésével járna a rakodási hely megközelítése, abban az esetben a sofőr jelöl meg új rakodási területet amit a vevő köteles tudomásul venni.

Sikertelen kiszállítás:


Kizárólag abban az esetben rendeld meg a kívánt termékeket, amennyiben az áru átvételekor ki tudod fizetni annak díját a sofőrnek. A Te hibádból meghiúsult kézbesítés miatti újraszállítás és költségei minden esetben a Téged terhelnek.  Ezen költség (a tényleges kiszállítási költség 550 Ft/km-enként)  feléd kiszámlázásra kerül. Újraküldés esetén ezek után a terméket csakis előreutalással a teljes összeg kifizetésével áll módunkban teljesíteni. Sérült terméket ne vegyél át! Ebben az esetben jelezd a sofőrnél, hogy a terméket a sérülés miatt nem veszed át.

Szállítási határidő:


A szállítási határidő 3-14 munkanap, ha nincs feltüntetve másként. Abban az esetben ha valamely árucikkünket kiárusítottuk vagy egyéb okokból csúszik vagy nem teljesíthető és jelen pillanatban nincs raktáron, erről e-mailben vagy telefonon értesítünk.
 

Rakodás, lepakolás:

A házhoz szállítási díj a telephelyünktől történő kiszállítást tartalmazza a vevőcímre  utcára történő szállító jármű mellé rakodással. Az áru behordását, bepakolását NEM!!!

A vevő köteles a szállításkor gondoskodni egy egészséges, ereje teljében lévő felnőtt, lehetőleg férfi embert biztosítani az áru lepakolásához. Amennyiben nem megoldható a bepakoláshoz a segítség, igényelhető az áru bepakolás, behordás szolgáltatásunk. Ebben az esetben cégünk biztosítja a rakodó embert. Ez a szolgáltatás utólag is kérhető a megrendeléshez akár telefonon is.


Fizetés:

Saját autónkkal történő szállítás esetén: a megrendelt termék teljes összegben fizetendő előre utalással bankszámlánkra vagy személyesen üzletünkben készpénzzel, ill. bankkártyával. Nincs UTÁNVÉT lehetőség!

Amennyiben futárszolgálat (MPL) végzi a kiszállítást: kizárólag előreutalással lehet fizetni, ez esetben sincs UTÁNVÉT lehetőség!

Összekészített megrendeléskor, személyes átvétel esetén: a megrendelt termék fizethető teljes összegben előre utalással bankszámlánkra, vagy 50% előzetes előleg utalás ( megrendelés előleg) követően a fennmaradó összeg ( 50%) az üzletünkben végszámla alapján ( megrendelés előleg jóváírva ) a tételes átadás-átvételt követően.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és amennyiben garanciás a termék akkor garancia levelet a sofőr szállításkor viszi magával, vagy személyesen átvehető üzletünkben. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.



Saját autóval történő szállítási díjaink:

Házhozszállítás

Budapesti mintabolttól 40 km-es távolságig célfuvarban:

  • 1 tonnáig vagy 10 m³-ig 14 000 Ft / kiszállítás
  • 2 tonnáig vagy 30 m³-ig 24 000 Ft / kiszállítás

Budapesti mintabolttól 41 - 80 km-es távolságig túratervben:

  • 1 tonnáig vagy 10 m³-ig 24 000 Ft / kiszállítás

Budapesti mintabolttól 81 - 140 km-es távolságig túratervben:

  • 1 tonnáig vagy 10 m³-ig 40 000 Ft / kiszállítás

Budapesti mintabolttól 140 km-es távolság felett:

  • 1 tonnáig vagy 10 m³-ig 350 Ft / km a kiszállítás
  • 2 tonnáig vagy 30 m³-ig 550 Ft / km a kiszállítás

A szállítási útvonal tervezésekor figyelembe vesszük a szállítási cím és telephelyünk közti útvonalon érvényes súly és magasság korlátozásokat, ezért az útvonal hossza és a fuvarköltség jelentősen eltérhet a fentiektől! Továbbá amennyiben behajtási engedély szükséges a megjelölt címre azt a megrendelő köteles jeleznie a szállítás előtt!

Megrendelés összekészítés személyes átvétel:

Üzletünkben van lehetőség visszaigazolás alapján, 1182 Budapest Péterhalmi út 8. szám alatt.
(Hétköznap - 7:30 és 16:30 között, Szombaton: 7:30 és 11:30 között)


Visszalépés a megrendeléstől:


Minden bejegyzett megrendeléstől mindkét fél a megrendelést követő 24 órában (1 munkanap) írásban, e-mailen keresztül visszaléphet. Az ilyen visszalépést kérjük az webaruhaz.szigatech@gmail.com címre küldeni.


Vásárlástól való elállás joga:


A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét jelezheti e-mail üzenetben és telefonon. Az e-mail üzenetek sokszor hosszasan keringenek a szerverek között, a kiszállítás előtti elállás kérelem figyelembevételéhez a mi levelező programunkba való beérkezés tényleges idejét tudjuk értelemszerűen elfogadni és nem a levél feladásáét! Ezért kérünk telefonos jelzést is!
A vevő a termék átvételét követő nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és e határidőn belül visszajuttathatja a terméket a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet 4.§ és 5.§ szerint. A vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő szállítási és egyéb költségeket.
A vevő elállása esetén eladó az áru ellenértékét haladéktalanul, de legkésőbb három napon belül visszatéríti. Az eladó kizárólag használatba nem vett, sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén téríti vissza a vételárat ezen pont alapján.
Amennyiben termékcserére van szüksége, ezt jelezheti Ügyfélszolgálatunkon, ilyen esetekben a határidő rugalmasan változhat, megoldható az eredeti áru, csomagcserekor történő visszajuttatása is.

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet

a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fvtv.) 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet gazdálkodó szervezet vagy magyarországi fióktelepe útján külföldi székhelyű vállalkozás (a továbbiakban együtt: gazdálkodó szervezet) és fogyasztó köt egymással a gazdálkodó szervezet áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés).

(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.

(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:

a) a pénzügyi szolgáltatási és a kiegészítő pénzügyi szolgáltatási, a biztosítási és a biztosításközvetítői, a befektetési szolgáltatási és a kiegészítő befektetési szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos szerződésre, valamint az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári és a nyugdíjpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződésre;

b) automatából történő értékesítésre;

c) nyilvános távbeszélő állomás igénybevétele útján a távbeszélő szolgáltatást nyújtó szervezettel kötött szerződésre;

d) az építési szerződésre;

e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;

f) az árverésen kötött szerződésre.

(4) A mindennapi fogyasztásra szolgáló áruk rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésre kizárólag a 7. § (2)-(3) bekezdése, a 8-11. § alkalmazható, az utazási szerződésre és az ingatlanok időben megosztott használati jogának megszerzésére irányuló szerződésre pedig kizárólag a 9. § alkalmazható.

(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

2. § (1) A gazdálkodó szervezet a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:

a) a gazdálkodó szervezet cégnevéről (nevéről), székhelyéről (lakóhelyéről), a külön jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételi számáról, adószámáról és telefonszámáról;

b) a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól;

c) az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is;

d) szükség szerint a szállítás költségéről;

e) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;

f) az elállás jogáról (4-5. §);

g) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;

h) az ajánlati kötöttség idejéről;

i) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.

(2) A gazdálkodó szervezet az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.

(3) Ha a gazdálkodó szervezet telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, annak kezdetekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.

3. § (1) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal (a továbbiakban együtt: írásbeli tájékoztató) ellátni.

(2) Az írásbeli tájékoztatónak az (1) bekezdésben előírtakon felül tartalmaznia kell:

a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;

b) a gazdálkodó szervezet azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó kifogásait érvényesítheti;

c) a szavatosság, illetve a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítását;

d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a gazdálkodó szervezet (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.

4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.

(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ;

c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;

d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;

e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;

f) szerencsejáték-szerződés esetében.

6. § (1) Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a gazdálkodó szervezet által nyújtott kölcsön [Fvtv. 2. § d) pont] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.

(2) A fogyasztó a gazdálkodó szervezetnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a gazdálkodó szervezet előzetes megállapodásán alapul. A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó el&am

 Hívjon most!